LAZADA SPECIAL OFFER

Tuesday, August 20, 2013

Ayat Penunduk Untuk Anak-Anak Yang Nakal, Degil Dan Suka Melawan Cakap Ibu Bapa


Mengatasi Masalah Anak-Anak Yang Nakal, Degil, Keras Kepala Dan Suka Melawan Cakap Ibu Bapa



Secara fitrahnya semua ibu bapa mahukan anak-anak yang menghormati ibu bapa, mentaati hukum agama, sentiasa menjauhi maksiat serta tidak terjebak dengan gejala sosial.

Pengalaman penulis di Darussyifa’ sering bertemu dengan ibu bapa yang mengadu tentang anak-anak mereka yang terjebak dengan gejala sosial seperti anak-anak yang lari dari rumah, bergaul dengan remaja yang rosak akhlak, berzina, menagih dadah, melawan ibu-bapa, kasar serta biadab dengan ibu bapa dan seumpamanya.

Ibu bapa yang datang ke Darussyifa’ ini meminta perawat mengikhtiarkan sesuatu supaya anak-anak mereka boleh dipulihkan. Di antara yang biasa dilakukan oleh perawat ialah;

Kaedah Pertama:

Membaca doa-doa tertentu pada air seperti Surah al-Fatihah, Doa Pelembut Hati (Surah Taha ayat 1 hingga 5),  Selawat Syifa’, Selawat Tafrijiyah, Doa Menghindar Maksiat (Surah al-Mu’min ayat 3) dan beberapa doa-doa yang lain. Air yang telah dibacakan dengan doa ini diberi minum kepada anak-anak yang bermasalah ini juga dibuat bilasan mandi.

Kaedah Kedua:

Satu lagi ikhtiar yang sangat mujarab bagi mengatasi anak-anak yang suka melawan ibu-bapa ialah dengan memberi minum mandikan anak-anak ini dengan air tadahan lebihan wuduk ibu-bapa. Caranya seperti berikut;


1. Ibu dan bapa terlebih dahulu membersihkan semua anggota wuduk dengan sabun. Anggota-anggota wuduk ini termasuk yang rukun dan sunat iaitu mulut, hidung, muka, kedua tangan, kepala, kedua-dua telinga dan kaki hingga buku lali.

2. Setelah dibersihkan anggota-anggota wuduk tersebut, gunakan air biasa minuman atau air mineraluntuk mengambil wuduk.

3. Cara yang mudah, duduk di atas kerusi dan letakkan baldi di bahagian antara kedua belah kaki. Biar isteri tolong menuangkan air untuk mengambil wuduk.

4. Membasuh semua anggota wuduk tiga kali. Mulakan dengan membaca bismillah. Basuh kedua belah tapak tangan diikuti dengan berkumur-kumur, membersihkan hidung. Pastikan air yang telah digunakan untuk membasuh tapak tangan dan berkumur-kumur masuk ke dalam baldi.

5. Berniat mengambil wuduk diikuti membasuh muka, seterusnya membasuh kedua tangan hingga ke siku,  menyapu sedikit air di bahagian kepala, membasuh telinga dan akhir sekali membasuh kedua belah kaki hingga ke buku lali.

6. Setelah suami selesai, isteri pula mengambil wuduk dengan cara yang sama manakala suami pula yang membantu menuangkan air.

7. Setelah selesai, air lebihan wuduk yang terkumpul di dalam baldi tersebut dicampurkan dengan air biasa.

8. Beri minum air tersebut kepada Mandikan anak-anak yang bermasalah dengan air tersebut. Insya’Allah dia akan menjadi anak yang patuh kepada kedua ibu-bapanya.

(Sila klik untuk dapatkan Ebook Koleksi Rahsia Doa Penunduk, Pengasih, Pelaris dan Agar Di Segani) Ebook ini mengandungi banyak rahsia doa dan amalan yang dicari cari selain dari doa yang di maksudkan diatas.  Pencegahan Awal
Daripada pengamatan penulis serta kajian yang telah dibuat, lebih 90% ibu-bapa yang datang mengadu anak mereka bermasalah, apabila diperdengarkan doa berikut, mereka kata tidak pernah pun mendengar doa ini. Doa tersebut adalah seperti berikut;

Doa Jumak 1

Terjemahannya: Ya Allah, jauhkan syaitan daripada kami dan jauhkan syaitan daripada anak yang akan Engkau anugerahkan kepada kami.


Doa yang tersebut di atas adalah dipetik daripada hadis nabi seperti berikut;

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud;

“Jika seseorang di antara kamu akan berjimak dengan isterinya kemudian membaca doa ini;



Doa Jumak 1

Maka jika Allah SWT mentakdirkan untuk dua orang suami isteri itu memperolehi anak, maka anak itu tidak dapat dimudaratkan atau diganggu oleh syaitan.” Hadis ini diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim.

Doa ini diajarkan oleh Rasulullah SAW kepada umatnya sebagai pencegahan awal bagi mengelakkan zuriat keturunan kita daripada diganggu dengan mudah oleh syaitan.

Sudah menjadi keazaman syaitan untuk menyesatkan umat Islam kepada kekufuran. Syaitan sentiasa bersungguh-sungguh mencari peluang yang ada untuk menggoda dan menghasut keturunan umat Islam supaya melakukan maksiat.

Maksud daripada hadis di atas jelas menunjukkan bahawa ketika pasangan suami-isteri sedang berjimak, syaitan ada bersama-sama untuk masuk ke dalam percantuman benih suami isteri yang akan terjadinya anak kelak.

Sekiranya doa yang tersebut di atas tidak dibaca ketika sedang berjimak, dengan mudah syaitan menjalankan pekerjaannya tanpa ada sebarang halangan. Syaitan akan duduk di benih yang akan terjadinya anak itu sejak dari awal lagi sehinggalah anak tersebut membesar.

Sebab itu anak-anak yang membesar ini sukar di bentuk ke arah membuat perkara-perkara ibadah dan kebaikan. Mereka lebih cenderung melakukan perkara-perkara maksiat.

Bagaimanapun jika doa yang tersebut tidak dibaca ketika berjimak mungkin kerana jahil atau lupa, masih ada lagi ikhtiar iaitu dengan memberikan didikan agama yang sempurna kepada anak-anak agar syaitan yang mengganggu menyerah kalah.


Doa-doa yang disarankan oleh Islam ketika mengadakan hubungan intim suami-isteri
1. Doa Bersetubuh
    

Baca doa ini ketika suami mula hendak memasukkan zakar ke dalam faraj isteri.

Doa Jumak 1
Terjemahannya: Ya Allah, jauhkan syaitan daripada kami dan jauhkan syaitan daripada anak yang akan Engkau anugerahkan kepada kami.

2. Doa ketika hampir keluar mani

Baca ayat ini ketika suami terasa air maninya akan terpancut keluar. Oleh sebab ianya ayat al-Quran maka hendaklah membacanya di dalam hati.

Doa Jimak 2 

Terjemahannya: Dan Dialah (Allah) yang menciptakan manusia dari air mani, lalu dijadikannya (mempunyai) baka keturunan dan pertalian keluarga dan sememangnya Tuhan mu Maha Berkuasa (Surah al-Furqaan ayat 54)


(Sila klik untuk dapatkan Ebook Koleksi Rahsia Doa Penunduk, Pengasih, Pelaris dan Agar Di Segani) Ebook ini mengandungi banyak rahsia doa dan amalan yang dicari cari selain dari doa yang di maksudkan diatas. 


Doa Penunduk Anak supaya jadi penurut kata ibubapa



x7ﺨﻄﻔﺖ ﻘﻟﺐ ﻮﻟﺪﻱ............ﻻﻤﺮﻯ ﻮﻤﺮﺪﻱ ﻮﻤﻄﻴﻌﺎ ﻟﻤﺎ ﺍﺭﺪﺘﻪ

“ Buduuhun Seratus Kali  (100X), Khoththuufah(7X) Tujuh Kali, Khothoftu Qolba Waladii (sebutkan nama anak......................, Li Amrii Wa Muraadii Wa Muthii’an  Lima Arodtuhu “.

Artinya : “Aku sambarkan hati anakku….(sebut nama anak yang dimaksud), untuk urusanku dan yang aku kehendaki serta menta’ati apa yang aku menghendakinya “.

Keterangan :
Bilamana ada orang tua mempunyai anak yang nakal atau degil, atau susah diberi nasihatnya. Maka untuk menundukannya supaya menjadi seorang anak yang patuh tunduk serta penurut kepada orang tua, maka ‘amalkanlah menurut cara sebagai berikut :

Bacalah ‘Buduuhun’ sebanyak seratus kali, kemudian membaca  ‘khaththuufah’  sebanyak tujuh kali. Sebelum membaca lafazh tersebut, terlebih dahulu membayangkan anak yang dimaksud itu, sambil membaca kalimat yang tersebut diatas.

AYAT PENUNDUK DAN AYAT PELEMBUT HATI ANAK



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


وَعَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ وَقَدْ خَابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْماً
Dan segala muka akan tunduk dengan berupa hina kepada Allah Yang Tetap Hidup, lagi Yang Kekal Mentadbirkan makhluk selama-lamanya; dan sesungguhnya telah rugi dan hampalah orang yang menanggung dosa kezaliman.

Surah Thaha: 111

وَمَن يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا يَخَافُ ظُلْماً وَلَا هَضْماً
Dan sesiapa yang mengerjakan sebarang apa dari amal-amal yang soleh, sedang ia beriman, maka tidaklah (seharusnya) ia merasa takut dianiaya atau dikurangkan sedikitpun dari pahalanya.

Surah Thaha: 112



Salam keatas semua yang mengucap Dua Kalimah Syahadah.
Salawat Dan Salam keatas Baginda SAW dan Isteri-Isteri Baginda SAW dan Sahabat-Sahabat Baginda SAW dan Ahlul Bait, yang akan bangkit menegakkan Islam dengan Syariat Baginda Nabi Muhammad SAW.

Segala Pujian-Pujian hanya bagiNYA sebanyak bilangan CiptaanNYA.
Maha Suci DIA dari kekurangan dan Kelemahan.
Maha Besar DIA dengan segala Kebesaran dan Kemuliaan.


Ayat diatas boleh digunakan sebagai pelembut hati dengan pelbagai cara dan guna, samada menghembus secara lemah lembut ke wajah seseorang yang di maksudkan mahupun membaca keatas makanan atau minuman untuk anak-anak yang nakal dan degil ataupun kepada suami yang bengis dan bebal panas baran.


Terlebih baik dibaca bersama sama Salawat.

Ayat Pelembut Hati



 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

Maksud ayat:-

200 . Hai orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaran kamu, dan bersedialah serta bertakwalah kepada Allah, supaya kamu berjaya.

Bacaan dalam huruf rumi:-

1. Yaaaa Ayyuhalladziina aamanuszbiruu waszaabiruu waraabithuu wattaqullaha la’a'llakum tuflihuuuun.
(Ayat 200 Surah Al Imran)

Ayat terakhir daripada surah Al Imran ini hendaklah dibaca ketika memasak/menyediakan makanan dan dihembus ke dalam makanan tersebut bertujuan untuk melembutkan hati anak-anak.

إِنَّهُ مِن سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِأَلَّا تَعْلُوا عَلَيَّ وَأْتُونِي مُسْلِمِينَ

Maksud Ayat :-
Sesungguhnya surat itu, dari Sulaiman dan sesungguhnya (isi)nya : ‘Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Bahawa janganlah kamu sekelian berlaku sombong terhadapku dan datanglah kepadaku sebagai orang-orang yang berserah diri”.

Bacaan dalam huruf rumi:-

2. Innahuu min sulaimaana wainnahuu bismillaahirrahmaanirrahiiiim. Allaa ta’luu a’layya wa’tuunii muslimiiiin.
(Ayat 30-31 Surah AnNaml)

Ayat ini dibaca dan dihembus ke muka atau ke arah orang yang dimaksudkan secara berdepan. Ayat ini adalah untuk mengatasi masalah anak-anak yang tidak mendengar kata, tidak hormat kepada ibubapa dan sebagainya.
Wallahualam.



SURAH TAHA (AYAT 1- 5) MELEMBUTKAN HATI ANAK-ANAK DAN LAIN-LAIN YANG KERAS DAN SEBAGAI DOA PENDINDING DIRI.


Surah Taha adalah surah yang ke 20, juzuk 16. Surah yang baik untuk melembut hati yang keras terutama sekali dibacakan kepada ahli keluarga yang keras hati, malas dan degil untuk beribadat kepada Allah SWT. Boleh diamalkan sebagai ayat pendinding diri. Ayat 1 hingga 5 yang dibaca oleh Saidina Umar Al-Khattab r.a yang pada masa dan ketika itu belum lagi memeluk Agama Islam, tersentuh hatinya dan beliau terus memeluk agama Islam pada hari itu juga dihadapan Nabi Muhammad SAW.

Beliau seorang yang berani semasa kafir dan bertambah berani sesudah beriman. Sifat berani dan garang sehingga iblis atau syaitan pun tidak berani melintas dihadapan beliau lari lintang pukang jika bersua dengan Saidina Umar, inikan pula kita yang lemah semangat.

Semasa Nabi Muhammad s.a.w. mula menyebarkan Islam secara terang-terangan, Saidina Umar mempertahankan ajaran tradisi masyarakat Quraisy. Saidina Umar ialah antara orang yang paling kuat menentang Islam pada masa itu.

Menurut ahli sejarah Islam, semasa Saidina Umar dalam perjalanan untuk membunuh Rasulullah s.a.w., beliau bertembung dengan seseorang yang mengatakan bahawa beliau haruslah membunuh adik perempuannya dahulu memandangkan adiknya telah memeluk Islam.

Saidina Umar pergi ke rumah adiknya dan mendapati adiknya sedang membaca Al-Quran. Dalam keadaan yang marah dan kecewa beliau memukul adiknya. Apabila melihat adiknya berdarah, beliau meminta maaf dan sebagai balasan beliau akan membaca secebis ayat Al Quran kepada adiknya. Beliau berasa terharu apabila membaca dan mendengar ayat-ayat Al Quran yang begitu indah sehinggakan beliau memeluk Islam pada hari itu juga. Itulah kelebihan Surah Taha yang dibaca oleh beliau.

Selepas peristiwa terbabit, beliau berjanji akan melindungi Islam sehingga ke titisan darah terakhir. Dia menjadi khalifah kedua Islam pada 23 Ogos (633-644) bersamaan 22 Jamadilakhir tahun 13 Hijrah dan merupakan salah satu khalifah di dalam Khulafa al-Rasyidun.

Sebuah hadith dari Ibnu Abbas yang diriwayatkan oleh Ibnu Majah bahawa Rasulullah SAW berkata:

"Apabila Umar memeluk Islam, Jibril pun datang dan berkata: "Ya Muhammad, sesungguhnya seluruh makhluk langit bergembira dengan islamnya Umar"

Setelah memeluk Islam, Rasulullah SAW telah mengelarnya sebagai Al-Faruq kerana dapat membezakan di antara perkara yang benar dan bathil. Ketika ditanya oleh para sahabat bagaimana dia mendapat gelaran tersebut, Saidina Umar menjawab : "Pada suatu hari, Aku bertanya kepada Rasulullah SAW : "Ya Rasulullah SAW, adakah kita dalam kebenaran ?"

Jawab Rasulullah SAW: "Benar"

Aku berkata lagi: "Kenapakah kita beribadah secara sembunyi ?"

Kemudian kami masuk ke Masjidil Haram membuat dua syaf, satu saya dan satu lagi Saidina Hamzah (berjemaah). Maka semua orang KAFIR Quraisy melihat ke arah kami berdua dengan perasaan yang sangat marah yang tidak pernah mereka terjadi sebelum ini, lalu Rasulullah SAW mengelarkan aku Al-Faruq! 

Dengan islamnya Umar, maka umat Islam yang sebelum itu sentiasa ketakutan menjadi kuat. Mereka telah berani solat secara terang-terangan di BaitulLah khususnya setelah peristiwa di atas. Di samping itu juga, orang Quraisy juga tidak berani menganggu orang Islam yang sedang beribadah kerana takut kepada Umar.





Insyallah dengan izin Allah serta ketulusan kita sebagai ibubapa Allah akan tunaikan hajat kita ini.



(Sila klik untuk dapatkan Ebook Koleksi Rahsia Doa Penunduk, Pengasih, Pelaris dan Agar Di Segani) Ebook ini mengandungi banyak rahsia doa dan amalan yang dicari cari selain dari doa yang di maksudkan diatas. 

Doa Untuk Anak Yang Degil.



Setelah membuat kajian, saya dapati banyak carian berkaitan doa untuk anak. Untuk post kali ini, saya siarkan doa untuk diamalkan oleh ibubapa bagi mengatasi masalah anak yang degil.

Sebelum memulakan rawatan untuk anak ini, saya nasihatkan ibubapa supaya mengenalpasti dulu punca masalah tersebut. Cari sebab kenapa anak-anak kita menjadi degil, nakal atau tidak mahu mendengar nasihat.

Cuba lihat pada nama anak itu. Cari maksud nama tersebut. Adakah ia bersesuaian dengan karektor anak.

Kemudian fikirkan sejenak cara kita mendidik dan melayan anak. Adakah sangat ketat, sangat garang, sangat manja atau terbiar sahaja. Kesemua ini memberi kesan terhadap perangai anak.

Cubalah selami jiwa dan kemahuan anak-anak. Barangkali ada pertentangan antara cara kita dan kehendak anak-anak. Mungkin juga disebabkan oleh "jurang generasi".

Fikirkan juga punca rezeki yang kita perolehi. Dari sumber mana dan adakah ia halal, syubhah atau haram. Kesemua ini ada kesan kepada jiwa anak-anak.

Seterusnya , bagaimana pula dengan didikan agama mereka ? Berapa kali kita berjemaah bersama keluarga. berapa kali kita membaca Quran bersama-sama.

Sebagai ibubapa, kita perlu ambil tahu siapakah teman-teman anak kita dan apakah aktiviti mereka dan kemana mereka selalu pergi.

Sekiranya ada kekurangan berkaitan cara kita, silalah perbaiki diri. Berubahlah supaya kita menjadi ilham anak-anak. Rapatkan hubungan dengan ank-anak. Kemudian amalkanlah doa untuk anak yang degil ini.

Untuk memulakan rawatan untuk anak yang degil, mulakan dengan bacaan Surah Al Fatihah, Ayatul Qursi Selawat Syifa sebanyak tujuh kali.kemudian usaplah ubun-ubun anak itu dengan penuh kasih sayang. Pasang niat di dalam hati. Bacalah doa rawatan anak yang degil sebanyak tujuh kali. Tiuplah di ubun-ubun anak itu setiap kali selesai membaca doa dibawah.



Lakukan rawatan ini ketika anak sedang tidur. Ini kerana ketika tidur, jiwa anak anak ini tenang. Ulangilah rawatan ini beberapa hari sehingga ada perubahan pada sikap anak-anak. Jika keadaan agak kritikal, lakukan solat sunat hajat.

Semoga post ini memberi manfaat kepada anda dan dapat membantu menyelesaikan masalah anda. InsyaAllah.

DAPATKAN DENGAN SEGERA


Koleksi Rahsia Doa Dan Amalan Penunduk, Pengasih, Pelaris Dan Agar DiSegani.
  
 394479 10151033990078248 2126500930 n 
sila dapatkan dilaman web ini : 

https://www.gum.co/kvMs


Untuk membantu meningkatkan keselamatan. Berwibawa dan disegani orang bawahan, sahabat, masyarakat, keluarga malahan musuh. Mengatasi masalah anak-anak degil dan yang kuat melawan menjadikan mereka anak-anak yang taat ibubapa dan patuh suruhan agama.. Sebagai penjaga dan pendinding serangan musuh yang berhadapan atau dalam selimut. Disamping itu untuk membanyakkan rezeki dengan mudah dan lancar. Dengan kuasa Allah tidak ada sesiapa pun yang boleh mengatasinya.

Pelaburan yang sedikit tetapi keuntungan sepanjang hayat malah selepas meninggalkan dunia yang fana ini. Insyallah amin!
Wassalam.    

KAYU LIMPANAS ATAU KAYU TAS ASLI  ( Goniothalamus velutinus )DARI HUTAN HUJAN BRUNEI   

GOD STICK MOUNTAIN (GONIOTHALAMUS VELUTINUS) FROM BRUNEI RAINFOREST

 

           Brunei Darussalam

Kayu Limpanas adalah sejenis kayu yang mempunyi khasiat nya tersendiri yang telah di katahui sejak sekian lama. Ia nya berkhasiat untuk penunduk binatang buas, penjaga rumah atau kenderaan, makhluk-makhluk halus. Tidak boleh digunakkan untuk memukul manusia kerana boleh mendatangkan mudarat. Ia adalah ternama tempatan sebagai Kayu Hujan Panas (Melayu), Lukai (Iban), Gertimang (Penan), dan Bihidieng (Kayan). Ia digunakan untuk melindungi dan untuk menakutkan hantu atau roh-roh jahat dengan menggantung batang pada pintu atau membakar kulit untuk menghasilkan bau yang kuat.

 Ia juga digunakan secara meluas untuk melindungi daripada haiwan liar seperti harimau. beruang, singa, monyet dan banyak lagi, terutama bagi mengesan hutan atau meneroka, tujuan zoo, untuk penjaga haiwan liar dan sebagainya. Sebab itu  di Borneo TIDAK terdapat binatang buas saperti Harimau, singa, Harimau Bintang ATAU Harimau kumbang





Harga bagi kayu limpanas saperti dibawah:
panjang = 1 meter 
Jenis yang jantan berwarna hitam  $35.00 RM
Jenis yang betina berwarna putih $ 30.00 RM
Harga post + bungkusan $10 RM
Untuk keterangan lanjut
TERHAD KEPADA YANG SANGAT BERMINAT SAHAJA
 sila hubungi melalui email 

 Roslano De Hassano   EMAIL: roslan44497@yahoo.com



TIDAK DI BENARKAN DIGUNAKAN MEMUKUL MANUSIA ATAU BINATANG PELIHARAAN KERANA BOLEH MEMUDARATKAN

No comments:

Post a Comment